Hardloopschema's

5 km hardloopschema beginners
(absolute beginner)

Heb je weinig conditie, overgewicht of vind jij jezelf gewoon allesbehalve sportief? Dan geeft het 5 km hardloopschema voor de absolute beginner jou de beste start. Dit schema laat jouw lichaam langzaam wennen aan deze, voor jou, nieuwe manier van bewegen. Zo bestaat dit hardloopschema ook uit trainingsmomenten waarbij je alleen wandelt. Kleine stukjes hardlopen worden heel langzaam toegevoegd aan deze wandelmomenten. Zo kom je gedurende 12 weken, stukje bij beetje dichter bij de 5 km!

5 km hardloopschema beginners (basisconditie)

Heb jij al best wat conditie, pak jij vaker de fiets dan de auto of beoefen je ook een andere sport? Dan is het 5 km hardloopschema voor de beginner voor jou een goede basis. Dit schema bouwt het hardlopen ook in minuten op, maar heeft minder wandelmomenten dan het schema voor de absolute beginner.

10 km hardloopschema

Het 10 km hardloopschema gaat verder waar het 5 km schema is opgehouden. En ook bij dit hardloopschema bouw je de afstand in kleine stapjes op. We hebben meer variatie toegevoegd aan het schema. Lichte tempowisselingen prikkelen je lichaam zodat snelheid en uithoudingsvermogen verbeteren. Je gaat bij dit schema lopen in je hartslagzones om zo het beste uit jezelf te halen.

21,1 km hardloopschema Halve Marathon

Kun jij al 10 km achter elkaar hardlopen en lijkt het je gaaf om voor een halve marathon te gaan? Met ons hardloopschema Halve Marathon, stomen wij je in 12 weken klaar voor die 21,1 kilometer. Om op een verantwoorde manier de nodige kilometers te maken heeft dit schema weken waar je 4 keer traint.

42,2 km hardloopschema Hele Marathon

Heeft het trainen voor een halve marathon jou niet afgeschrokken en heb jij de tijd om de kilometers te maken die nodig zijn voor deze mooie afstand? Je bent klaar voor dit  hardloopschema, met de grootste zorg opgesteld door één van onze RunX specialisten, als jij al enige maanden aan het hardlopen bent, geen last hebt van blessures én de tijd hebt om te trainen. Ben jij niet bang voor een beetje bloed, zweet en tranen?

Download: 5 KM beginnersschema (absolute beginner)
Download: 10 KM hardloopschema
Download: Hele Marathon hardloopschema
Download: 5 KM beginnersschema (basisconditie)
Download: Halve Marathon hardloopschema